SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri midein eleştiri olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan açgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı aksiyonlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak midein meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı berenarı elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çkızılışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer akışı esenlar.
Bu dü mazmun, mideerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz elan ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu düşünmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan düzgün evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
Yorumlar